Educació Primària
L’etapa d’educació primària va dels 6 als 12 anys. És un període d’evolució constant on els infants creixen en autonomia alhora que desenvolupen la seva pròpia personalitat.
Les propostes propicien un ventall ampli d’aprenentatges que permetrà a l’infant adquirir les competències clau i els instruments i estratègies necessàries per enfrontar-se als nous reptes del seu dia a dia.
Els nostres valors
Autonomia i responsabilitat
Vincle i confiança
Curiositat i observació
Respecte i convivència
Esforç i superació
Perfil de l'alumne
L’alumne que ens il·lusiona és una persona emprenedora, compromesa, conscient, competent i reflexiva, capaç d’adaptar-se als reptes d’una societat canviant.
Projecte educatiu
El nostre projecte d’Educació Primària posa èmfasi en l’adaptació de les metodologies de treball per posar l’alumne al centre del procés d’aprenentatge. Aquesta adaptació es fonamenta en reconèixer les diferents necessitats i estils d’aprenentatge dels alumnes, així com les característiques específiques del grup i de l’àrea d’aprenentatge en qüestió.
La nostra tasca com a mestres, implica una funció més activa i dinàmica que va més enllà de la transmissió de coneixements i continguts. Acompanyem a les i els alumnes en el seu procés d’aprenentatge, facilitant-los les eines, els recursos i els suports necessaris perquè puguin desenvolupar les seves competències de manera efectiva.
Metodologies
Treballem utilitzant diversitat de metodologies adaptades segons les necessitats dels alumnes i els objectius de l’àrea d’aprenentatge. Això pot incloure l’ús de metodologies actives com el treball per projectes, l’aprenentatge basat en problemes i l’aprenentatge cooperatiu, entre altres.
Aprenentatge
Tenim en compte la individualització de l’aprenentatge, sent essencial adaptar les activitats i els recursos a les necessitats i els interessos individuals dels alumnes. Això pot implicar la creació de materials diferenciats, l’ús de l’aprenentatge personalitzat mitjançant la tecnologia, i la implementació d’activitats flexibles que permetin als alumnes progressar al seu propi ritme.
Grups reduïts
Facilitem el treball en grups reduïts amb la intenció d’atendre de manera més efectiva les necessitats específiques dels alumnes, promovent la interacció i la col·laboració entre ells. Això pot afavorir un aprenentatge més significatiu i una millor comprensió dels continguts.
Avaluació formativa i formadora
Duem a terme una avaluació formativa i formadora, que permeti identificar les necessitats dels alumnes i adaptar les estratègies d’ensenyament en conseqüència. Això implica utilitzar diverses eines i tècniques d’avaluació que vagin més enllà de simples proves estàndard, com l’observació, les rúbriques, les autoavaluacions i les avaluacions entre iguals.
Llengües
Pel que fa al nostre projecte específic d’Educació Primària a nivell acadèmic, el tractament de les llengües, l’ús responsable de la tecnologia, les matemàtiques i la ciència, l’art i la promoció d’hàbits saludables en són aspectes clau.
Donem una importància específica al desenvolupament de les competències lingüístiques en les diferents llengües: català, castellà i anglès. Aquesta competència és fonamental en un món globalitzat i connectat, on la comunicació en diferents idiomes és una habilitat essencial. Es promou un enfocament comunicatiu que permet als alumnes adquirir habilitats per entendre, parlar, llegir i escriure en aquestes llengües, utilitzant recursos didàctics innovadors i situacions reals de comunicació.
Tecnologia
Fomentem l’ús responsable de la tecnologia com a eina per optimitzar l’aprenentatge. Aquesta inclou l’ús de plataformes d’aprenentatge en línia, aplicacions educatives, recursos multimèdia i eines de col·laboració que permeten personalitzar l’aprenentatge, facilitar la pràctica de les llengües estrangeres, explorar conceptes científics i matemàtics de manera interactiva, i fomentar la creativitat i la resolució de problemes.
Vida saludable
Promovem la consciència sobre la importància dels hàbits saludables, incloent-hi l’activitat física regular, una alimentació equilibrada i el cuidat del benestar emocional. Es realitzen activitats i projectes que incorporen aquests aspectes de manera transversal al currículum, fomentant la pràctica d’esport, la participació en activitats al aire lliure i la reflexió sobre la importància dels hàbits saludables per a una vida plena i equilibrada.
El nostre projecte d’Educació Primària integra de manera transversal els aspectes lingüístics, tecnològics, científics, artístics i de salut, proporcionant als alumnes una formació completa i equilibrada que els prepara per afrontar els reptes del segle XXI i contribueix al seu desenvolupament integral com a persones.