Bon estiu!

Bon estiu!

L’estiu ja és aquí! Després d’un any ple d’aprenentatges i experiències, és moment de gaudir de les vacances. Que tingueu un estiu ple d’aventures, descans i diversió.

Resultats enquesta “L’escola a través de les xarxes socials”

Resultats enquesta “L’escola a través de les xarxes socials”

Volem fer-vos arribar el nostre sincer agraïment per haver dedicat el vostre temps a respondre les enquestes de l’Equip de comunicació.

La vostra participació és fonamental per a nosaltres, ja que ens permet conèixer millor les vostres opinions i necessitats i, així, poder millorar contínuament els nostres serveis i la qualitat de la comunicació.

Estem compromesos a mantenir una comunicació oberta i transparent, i les vostres aportacions ens ajuden a assolir aquest objectiu.    

En el document següent us presentem els resultats de l’enquesta així com les respostes que donem des de la Fundació als comentaris, suggeriments,… més majoritaris. 

Si teniu qualsevol comentari addicional o suggeriment, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres. 

Moltes gràcies de nou per la vostra col·laboració i confiança. 

MONTQUÍMIC

MONTQUÍMIC

MONTQUIMIC

Els alumnes de 5è de primària participen aquest dissabte al Montquímic celebrat a Sant Celoni.

A continuació us deixem amb la feina prèvia que han fet a classe. Una recerca al riu Pertegàs en el seu pas per la Rectoria Vella.

Montquímic

No dubteu a anar-los a visitar, podreu conèixer tot el que han descobert!

 

Comencem a “Trencar el silenci” sobre la prevenció de l’abús sexual dels infants i joves.

Comencem a “Trencar el silenci” sobre la prevenció de l’abús sexual dels infants i joves.

A l’escola ja fa temps que son sensibles a la prevenció de l’abús sexual d’infants i joves i hi hem estat treballant. Ara, que la situació social ho demanda, des del Cor de Maria fem un pas més per passar a treballar-ho
d’una manera més sistemàtica i extensiva.

El projecte educatiu ha estat publicat per l’editorial Baula i la Fundación EDELVIVES i ajuda els joves en la presa de decisions sobre la seva pròpia seguretat. L’objectiu és que puguin protegir-se i sàpiguen a qui i a on han de demanar ajuda.

Podeu consultar el díptic del projecte a continuació.

El projecte s’estructura en 5 parts: introducció, metodologies comunes, estratègies d’autoprotecció, guia de reflexió i fitxes de treball. I cada una de les sessions està estructurada en 3 moments: Activitat introductòria; activitats; i síntesi i interrelació dels continguts treballats. Els recursos que s’utilitzen en cada sessió són fitxes, vídeos, icones, cançons i enllaços. El fet que des d’infantil a batxillerat tot el material es presenti en format digital facilita molt la tasca del professorat, ja que permet treballar en línia, projectar, descarregar i imprimir els diferents recursos.

Totes les sessions es caracteritzen per una temporalització flexible que es pot adaptar a les diferents realitats, necessitats i característiques del grup.

S’hi plantegen situacions i contextos propers als infants i joves amb la finalitat de facilitar-los la presa de decisions sobre la seva pròpia seguretat i que puguin protegir-se i sàpiguen a qui i a on han de demanar ajuda.

La metodologia emprada és variada i motivadora, cosa que afavoreix la participació de l’alumnat gràcies a la combinació d’estones de treball individual, en petit grup i en gran grup. I hi trobem: modelatge, consultori, dramatitzacions, jocs de rol, mapa mental, conferència, cinefòrum, estudi de casos, debat en grup, dilema moral, pluja d’idees, campanyes de socialització i sociodrama.

Les estratègies d’autoprotecció es divideixen en els temes següents: El teu cos és teu; ningú no hi té dret; crida, corre, explica-ho; vigila amb els desconeguts; decideix correctament; digues no!; parla amb un adult de confiança.